تعاونی فرا استانی تامین نیاز تولیدکنندگان آمیزه های پلیمری
Search
Close this search box.

جلوه ای از توان صنعت مستربچ و کامپاند در شانزدهمین ایران پلاست

شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از روزهای 30 شهریور ماه تا دوم مهرماه در حالی برگزار شد که سالن های خلیج فارس و سالن 41 جهت جانمایی اعضای انجمن در اختیار انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران قرار گرفت.

نمایشگاه بین المللی ایران پلاست پس از پانزده دوره برگزاری توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تبدیل آن به نمایشگاه برتر منطقه در صنایع پلیمر و پتروشیمی و پوشش تمامی ذی نفعان در زنجیره ارزش این صنعت، در دوره شانزدهم شاهد یک اتفاق ویژه بود. تشکیل شورای سیاست گذاری نمایشگاه متشکل از انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران، انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات پلیمری، انجمن صنایع پلیمر ایران و انجمن واردکنندگان ماشین آلات پلاستیک به همراه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نوید سیاستی نوین در برگزاری نمایشگاه بزرگ میدهد. شورای سیاست گذاری نمایشگاه شانزدهم اگر چه دیر تشکیل شد و فاصله کوتاه تشکیل شورا تا برگزاری نمایشگاه امکان اثرگذاری مطلوب را فراهم نمی ساخت، اما ثمره تشکیل این شورا در دوره های آتی را از هم اکنون می توان مشاهده نمود.

پس از برگزاری جلسات و نشست های شورای سیاست گذاری و همفکری با تشکل های موثر در زنجیره صنعت پتروشیمی، مقرر شد این دوره ایران پلاست نیز با مشارکت انجمن ها در جانمایی اعضا به انجام رسد. پیرو توافق صورت گرفته، میان مدیر شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست و هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران، سالن خلیج فارس و سالن 41 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برای جانمایی اعضا، در اختیار انجمن قرار گرفت. فراخوان درخواست برای حضور در سالن های انجمن منتشر شد و بیش از 6000 متر درخواست به صورت مکتوب توسط دبیرخانه انجمن دریافت شد. در حالی که حداکثر فضای مفید موجود در سالن های خلیج فارس و سالن 41 معادل 4500 متر بود. با توجه به حضور شرکت های بزرگ صنعت پلیمر در انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران و درخواست برای در اختیار گرفتن غرفه های بزرگ با توجه به ماهیت این صنعت و تنوع گسترده محصولات تولیدی، رایزنی و مذاکره با تک تک متقاضیان حضور در سالن خلیج فارس چندین روز به طول انجامید. متاسفانه تصمیم برگزارکننده برای در اختیار قرار دادن سالن میلاد به بخش مواد اولیه موجب شد بر خلاف توافق انجام گرفته، تعدادی از اعضای انجمن سالن میلاد را رزرو کرده و امکان جابجایی با غرفه های سالن های در اختیار انجمن را از دست بدهند.

با توجه به سیاست هر یک از شرکت های عضو انجمن در اخذ غرفه، پراکندگی شرکت های مستربچ و کامپاند به گونه ای بود که در سالن های 38، 38 بی، میلاد طبقه اول و دوم،  سالن 5، 6/7 و حتی 27 می شد آنان را یافت.

در واقع به نظر می رسد این صنعت در صورت در اختیار داشتن فضای کافی و مناسب قادر است بیش از 8 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی را به طور کامل تحت پوشش خود قرار دهد.

با حضور 105 شرکت در سالن های خلیج فارس (دوطبقه) و سالن 41 (دو طبقه) تجربه ای ماندگار از توان صنعت مستربچ و کامپاند و حضور یکپارچه آنان در این رویداد بزرگ صنعت پلاستیک به یادگار ماند.

با توجه به در اختیار داشتن دو طبقه سالن خلیح فارس و دو طبقه سالن 41، تبلیغات گسترده در دستور کار قرار گرفت. رادیوی نمایشگاه به عنوان مهم ترین رسانه اطلاع رسانی در مورد سالن های انجمن در اولویت قرار گرفت. در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه و در هر روز عبارت

“حضور یکپارچه صنعت مستربچ و کامپاند ایران در سالن های خلیج فارس و 41 زیر نظر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران” توسط رادیوی نمایشگاه تکرار شد. در هر روز پنجاه بار این عبارت در فواصل مشخص بازدیدکنندگان را به سالن های تحت پوشش انجمن دعوت نمود. از سوی دیگر چاپ بنر 24 متری حاوی اسامی غرفه گذاران در سالن های انجمن در دستور کار قرار گرفت. با صرف هزینه ای سنگین، بنرهای انجمن در ورودی سالن 38، سالن 35 و سالن 5 قرار گرفت و در هر ورود و خروج به این سالنها، بازدیدکنندگان بنرهای زیبای انجمن را مشاهده نمودند. علاوه بر آن در دو نوبت-پیش از قطعی کامل اینستاگرام و واتس اپ- رسانه های آنلاین ویکی پلاست، پپنا و بسپار اقدام به انتشار استوری ها و پست های مربوط به بازدید از سالن های انجمن نمودند.

و در کنار آنها رسانه های انجمن نیز به طور مرتب اقدام به اطلاع رسانی جهت بازدید از سالن های انجمن نمود. چنانچه به جرات می توان گفت، سالن خلیج فارس شلوغ ترین سالن نمایشگاه بود. حتی سالن 38 با وجود حضور پتروشیمی های بزرگ کشور شاهد حضور بازدیدکنندگان کمتری نسبت به سالن خلیج فارس بود. پس از سالن های خلیج فارس و سالن 38، سالن 41 پر مخاطب ترین سالن نمایشگاه بود.

در مجموع به نظر می رسد، تبلیغات انجمن برای شانزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست مطلوب بوده است. اگر چه با برنامه ریزی بهتر و درج آگهی در نشریات داخلی و خارجی می توان بازدیدکنندگان خارجی بیشتری را جذب نمایشگاه نمود.

به اذعان تمامی غرفه داران و بازدیدکنندگان شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، سالن خلیج فارس و سالن 41 در کنار سالن 38، زیباترین، پرشور ترین و فعال ترین سالن های این دوره نمایشگاه بودند.
امیدواریم در دوره هفدهم با داشتن زمان کافی و در اختیار گرفتن سالن های بیشتر، بتوانیم بار دیگر جلوه ای از توان این صنعت را با قدرت و یکپارچگی بیشتر به نمایش بگذاریم.

WhatsApp
Telegram
Email
Print